חפש פוסטים במדריך המלא לסין

09 מאי 2012

העיר האסורה, כיכר טיאנמן ורחוב האוכל - בייג'ינג

יצאנו בבוקר לכיכר טיאנמן ודי מהר נתקלנו בבעיה הראשונה: לעבור את הכביש שהיה חסום בגדרות. אחרי משהו כמו 40 דקות מצאנו את המעבר התת קרקעי והגענו לכיכר טיאנמן העצומה והמרשימה שנפלאות התרחשו בה לאורך ההיסטוריה. קיבלנו החלטה לא להיצמד ללונלי פלנט סין סין שהיה ברשותנו ולהנות מהמחזות שנגלו לנגד ענינו. מילה נוספת לגבי לונלי פלנט סין - לפני שנסענו שמענו שיש לעטוף את הספר כי הרשויות שם לא מרשות לקרוא בו (ויכוח פוליטי סביב טיבט). בכל אופן, במהלך שהותנו נתקלנו במטיילים רבים שנעזרו בספר גם שלא היה עטוף ולא הייתה כל בעיה. 

בתוך העיר האסורה חיכו לנו הרבה מבנים שברגע הראשון היו נראים כמו העתקים אחד של השני. כולם נושאים שמות פיוטיים כמו "היכל ההרמוניה השמימית". ממבט מהיר מסביב גילינו שבכל העולם מתלבשים אותו הדבר (ג'ינס הוא התלבושת האחידה) ושיש המון תיירות פנים סינית. 


אחרי שראינו איפה הקיסרים ישנו, אכלו והתלבשו (מסתבר שזה שווה 40 יואן לשני כרטיסים בהצגת תעודת סטודנט) הבנו ששני בקבוקי מים לא ישביעו אותנו עד סוף היום וקנינו קלח תירס ב-3 יואן ברחוב. התחלנו לצעוד לפארק בייחאי המקסים שבו טיילנו ליד האגם, ראינו את הפגודה הלבנה וההיכלים ועשינו תצפית מרחוק על העיר האסורה. אפרופו כרטיסי סטודנט: ניתן להוציא כרטיסי סטודנט בן לאומיים בחברת איסתא.

באותו יום עשינו סידורים רבים: בתחילה החלפנו כסף בבנק (500 דולר שהם 3300 יואן). על מנת להחליף כסף חייבים להציג דרכון בתוקף. הפקידה ספרה את הכסף פעם אחת בעצמה ואז עוד שלוש פעמים במכונה (!). משם הלכנו ברגל לתחנת הרכבת התחתית. טיפ חשוב - גילינו שברכבת התחתית של בייג'ינג לא צריך לסמוך על צבעים אלא על מספרי הקווים. קנינו זוג כרטיסים ב-4 יואן ושמנו פעמינו לתחנת הרכבת הענקית של בייג'ינג - שם גילינו לאכזבתנו שאין כבר כרטיסים לשאנגחאי. התנחמנו בארוחה קלה ב-KFC וחזרנו לרכבת התחתית.

פנינו היו מועדות כעת לרחוב האוכל Wangfujing שם ראינו את כל סוגי החיות משופדות אבל גם אישה שעושה דברים מדהימים מפימו במהירות הבזק. בכלל, מדובר ברחוב שלא מבייש את ניו-יורק בצבעים, בגודל ובאטרקטיביות. קנינו מלון ובננות אחרי מיקוח בסינית (tai gui a!). את הסינים די הצחיק לראות אותנו אוכלים בננות על ספסל באמצע הרחוב (למי אכפת?).
רחוב האוכל

שבנו למלון בתחתית שם נדחסנו והחלפנו 3 קווים רק כדי להגיע לעוד הליכה ארוכה למלון (כולל טעות בחוטונג). המלון היה נראה פתאום מאוד מלבלב. ירדנו למרתף לאינטרנט. יישמנו את החוק הישן שאומר שעל טעויות משלמים (באשראי) והזמנו טיסה מבייג'ינג לשאנגחאי באתר מדהים ומומלץ בשם elong. זה עלה 1,256 יואן. בנוסף הזמנו טיסה משאנגחאי לג'וזיאגו (דרך מאוד לא טריוויאלית להגיע למקום המופלא הזה, אבל על כך בהמשך). 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה